Jonna-mylife

Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Jonna Brunnström - 29 mars 2010 08:38

Denna helg som varit började förståss med jobb fredag kväll och lördag dag till kl 16. Där efter på lördagen blev det en kortis uppe i stallet med enbart stallsysslor. Sen på kvällen åkte jag iväg och träffade många av mina gamla klasskompisar och vi käkade på vita huset (resturang) här i Gnosjö. Det var rikitgt trevlig att träffa alla igen.


På söndagen blev det en tidig morgon, då skulle jag iväg på kurs som Billingens distanridklubb ordnade genom idrottslyftet. Denna kurs ska handla om hur man tränar sin distanshäst till en hållbar tävlingshäst. Det ska vara några kurs tillfällen här under våren. Men igår var det Barbro Attrell (Veterinär) som pratade hur hästen påverkas av träning. Och sen var det Yvonne Eklund (Distanstränare) som föreläste om distansträning.

Det var en mycket lärorik dag och jag har fått mycket att fundera och tänka på, mycket inspererande.

Synd bara att det var ca 16 mil dit att åka, men on man vill lära sig något mer så får man ju ta och åka en bra bit ibland.


Denna helg har jag inte hunnit att rida någonting men i eftermiddag ska jag ut en sväng.


På återseende!   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards