Jonna-mylife

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Jonna Brunnström - 7 augusti 2011 13:04

Då var isabergsritten över för i år. Jätte bra arrangeman. med toppen funktionärer och fin tävlingsplats.

Eftersom vi bara hade 3mil till tävlingen så behövde vi inte åka så tidigt. Jag var i stallet kl 6 åkte där ifrån vid halv 7.

Var på tävlingsplatsen vid 7.

Förbesiktiningen gick bra. dock kändes inte socker rikigt allert o inte med på noterna.

Starten gick vid halv 9 iaf.




Vi red ut strax efter förstaklungan gick i väg. Socker kändes pigg och vi tänkte att vi skulle rida i ett 15 km tempo.

Men i vetbesiktningarna la hon av totalt såg jätte trött ut och inte villig att springa men kändes ok ute i skogen på bana.

Konstigt är det iaf. kan det vara värmen? eller kanske brunst?

Första och andra slingan fer vi på 14,2 o 14,5 eftersom hon kändes trött och lite sliten i vet besiktning 2 (mer än innan) fick även göra en reexaminition innan sista slingan så då drog jag ner på tempot regält och red sista slingan på 12,8 km/h. 

Socker kändes pigg när jag skrittade över mållinjen men väl inne i vetgrinden ville hon inte trava. men på tredje försöket travade hon på fint och vi blev tillslut godkända i tävlingen.

Det kändes skönt att bli godkänd efter att hon inte har känts riktigt okej. Så nu har jag och sockertoppen gjort över 1000 tävlingskm ihop. Så i mars får vi hämta ut en bukal på distansgalan!!    


Nu ska socker få en välbehövlig vila så hoppas jag att hon känns bättre på nästa tävling, men då är det höst den är i slutet av september och lite lika varmt.      


     


Skapa flashcards