Jonna-mylife

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Efter stormen kommer solsken

Av Jonna Brunnström - 28 november 2011 20:24

Jisses vilket oväder vi hade här igår. Det blåste och regnade som fan fast det gjorde det nog över nästan hela sverige igår. Istallet blev det strömavbrott igår vid 14 tiden. det ramlade ner en stor elkabel en sådan som hänger flera meter uppe i luften. den låg över infarten till stallet och tvärs över hästhagen (hästarna gick i den hagen när detta hände). Tur att stallägarna var hemma så de kunde ta in hästarna, så hästarna kom in lite väl tidigt i går vi runt 14 tiden. De fick gå ut i en annan hage idag. Fick höra innan jag var i stallet att de fick tillbaka sin ström ca 13-14 idag så de har varit utan ström i 1 dygn.

Jag och fredrik hade därimot inget strömavbrott. vi hade myskväll igår med film o ostbricka och godis och hörde hur det skallarde i fönsterna när det blåste.   


Nu har Fredrik åkt igen, han håller på med "repmånaden" innom försvarsmakten. Han har nu varit hemma en vecka och åkte nu igen för att vara borta i 9 dagar igen.

Den här bilden fick jag av honom förra gången han var iväg.

 


Socker fortsätt att skrittas. förra veckan hanns tyvärr bara med 3ggr skritt men denna veckan hoppas jag på att iaf 4ggr skritt pass på 1h ska försöka att ha något pass som är lite längre än 1h.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Brunnström - 9 december 2014 13:26

Jag har börjat blogga på en annan sajt om det är någon som vill följa mig går det bra att följa mig på http://www.nattstad.se/jonnabrunnstr%C3%B6m nattstad.se kommer snart att byta namn till nouw.com så då hittar ni mig där på Nouw.com/jonnabrunnströ...

Av Jonna Brunnström - 19 oktober 2014 18:26


Idag fyller

Av Jonna Brunnström - 11 oktober 2014 16:36


Veckan som gått har mest bestått av jobb. I torsdags var det dags för kennys andra markarbetsträning i Öreryd. Vi var på stora turbanen och det hade regnat mycket under dagen (ej på kvällen) men paddocken var rejält kladdig/lerig på sina ställen så b...

Rom

Av Jonna Brunnström - 24 september 2014 11:55

Jag har haft en härlig långweekend i Rom. Vi åkte på torsdag morgon till Göteborg Landvetter och tog planet till Italien/Rom. Det tog ca 3timmar att flyga dit så vid lunch tid landade vi i Rom det var rena sommarvärmen där ca 26grader. Under hela vis...

Av Jonna Brunnström - 14 september 2014 08:04

Jag har suttit lite nu i helgen och gjort lite fotocollage på hästar som funnits i mitt liv och finns fortfarande. Det har varit roligt att kolla på gamla bilder men också men också lite ledsamt när man tänker tillbaka på dem som inte finns i livet l...

Skapa flashcards