Jonna-mylife

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Lördag

Av Jonna Brunnström - 3 december 2011 15:02

Trist lördag som bara regnar och blåser. Fast det gör inte så mycket har ju sovit halva dagen pga att jag jobbat natt och då är det rätt skönt att inte solen lyser för mycket.. Lättare att sova då=)


Itorsdags under dagen var jag och mamma på kekås i ullared. Hittade en massa fint + lite julklappar. Köpte inte så mycket på¨hästavdelningen denna gång behövde inte så mycket. Det blev några grimmor, arnikalinement, MsM preparat till lederna, någon till borste.

Kom hem vid 17.30 då var det bara upp till stallet och göra det nödvändigaste (mocka box + lägga in mat) Sen iväg och träna. kl 18.45 blev det först ett spinningpass efter det kl 20 körde jag ett attleticpass.

Kom hem lite efter 21. gud va trött jag var sen!!


Ifredags var det lite lugnare, klippte socker. det blev mycket mer än jag hade tänkt från början. Men hon tyckte nog det var skönt att bli av med all päls. stod nästan helt still det brukar hon inte göra. hon brukar veva regält med både fram och bakben så det inte alltid är lätt att klippa. Sen skrittade vi ut en sväng. socker var mycket pigg.

Sen på em la jag mig en stund för att försöka sova lite inför nattpasset.


Snart ska jag upp till stallet igen! Det är jag som har stallet denna helgen så det ska mockas och fixa foder till 4 hästar samt ta in dem. tar nog in dem rätt tidigt ikväll eftersom det regnat hela dagen.. inget kul =(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Brunnström - 9 december 2014 13:26

Jag har börjat blogga på en annan sajt om det är någon som vill följa mig går det bra att följa mig på http://www.nattstad.se/jonnabrunnstr%C3%B6m nattstad.se kommer snart att byta namn till nouw.com så då hittar ni mig där på Nouw.com/jonnabrunnströ...

Av Jonna Brunnström - 19 oktober 2014 18:26


Idag fyller

Av Jonna Brunnström - 11 oktober 2014 16:36


Veckan som gått har mest bestått av jobb. I torsdags var det dags för kennys andra markarbetsträning i Öreryd. Vi var på stora turbanen och det hade regnat mycket under dagen (ej på kvällen) men paddocken var rejält kladdig/lerig på sina ställen så b...

Rom

Av Jonna Brunnström - 24 september 2014 11:55

Jag har haft en härlig långweekend i Rom. Vi åkte på torsdag morgon till Göteborg Landvetter och tog planet till Italien/Rom. Det tog ca 3timmar att flyga dit så vid lunch tid landade vi i Rom det var rena sommarvärmen där ca 26grader. Under hela vis...

Av Jonna Brunnström - 14 september 2014 08:04

Jag har suttit lite nu i helgen och gjort lite fotocollage på hästar som funnits i mitt liv och finns fortfarande. Det har varit roligt att kolla på gamla bilder men också men också lite ledsamt när man tänker tillbaka på dem som inte finns i livet l...

Skapa flashcards