Jonna-mylife

Alla inlägg under februari 2012

Av Jonna Brunnström - 24 februari 2012 16:25

Det har hänt rätt mycket sen jag bloggade sist. Inte så mycket med hästarna.. socker tränas på.. hoppas hoppas vi fått bukt på skadan.. Tänkte ta en åter koll på henne i slutet på mars och se vad vetreinärerna säger.

Kenny växer och växer.. Just nu är han jätte hög i baken men det jämnar nog ut sig snart..


Snön har snart försvunnit känns skön.. går lättare att träna än när det varit som i veckan super mycket is och halt överallt.


Det som har hänt mest är jobbet.. Har inte velat skiva så mycket om jobbet här.. men det har varit en super strulig arbetsplats sen jag började där för 1,5 år sen. jobbar ju som p-ass i ett privat bolag. (inget fel på bolaget). Det har varit många konflikter mellan olika av mina kolegor (mej inräknat också) med arbetsledaren i detta fall mamman till den jag är p-ass till som har gjort att det bolag jag är annställd av  har sagt upp uppdraget hos denna kund. Och nu har "min" kund hittat nytt assbolag att anlita. Men jag har bestämt mig för att inte föjla med de till nya bolaget. Förmycket strul som gjort att jag inte rikitgt mår bra. Så nu kommer jag bli arbetslös från 1 april. Fast jag ska göra allt för att inte stå utan jobb. Jag håller på att ringa runt till lite olika ställen mm. Så jag kommer förmodligen bli timvikare ett tag framöver..


Nu ska jag försöka sova några timmar innan jag ska jobba natt, jobbar nu 3 nätter irad.

Av Jonna Brunnström - 13 februari 2012 10:38

Jobbar massor nu.. Och har gjort i över en månad nu. men det blir skönt på löne kontot sen. Jobbat i helgen 12 timmar i lördags och 9 timmar igår. Sen jobbar jag inatt också. Sen fortsätter det med dag/kväll jobb under resten av vecka.


Igår blev det en härlig tur på fm med socker. Ett blandat pass som blev 13km, det red vi på 1,5h. Så det var okej. Gott att solen tittar fram lite..

Idag blir det hovslagaren för socker i em, så vila för henne. men innan dess så ska jag åka med Kenny och vaccinera honom sin andra spruta med botolism.

ET

Av Jonna Brunnström - 7 februari 2012 18:46

Equetearputen (ET) var ute hos socker idag och kollade igenom henne.. Socker var väldigt spänd och muskerna satt fast i höften på henne. tyvärr kunde hon inte rätta till allt på socker eftersom socker inte alltid är mergörlig och gärna säger till genom att sparka om hon tycker något är obehagligt. Så jag har fått lite uppgift att massera och stretcha henne några gånger i veckan och även jobba henne mycket i galopp så kommer hon tillbaka på återbesök om 1 månad ungefär. 

Av Jonna Brunnström - 6 februari 2012 19:38

Bildbomb på lite bilder jag tog i helgen på pollarna..


   

Socker är fortfarande lite utanför i hagen, De jagar runt henne lite då och då.. och hon kommer inte in till den stora höbalen utan vi lägger ut höt lite var stans i hagen så hon får lite mat hon med.. 

           


Kenny är mycket sälskaplig av sig.. så fort man kommer ut i hagen kommer han fram och vill bli kliad på. Dock kan han bli lite väl närgången ibland.. 

Av Jonna Brunnström - 3 februari 2012 08:53

Äntligen helg och jag är ledig hela 3dagar=) Gött.. det behövs verkligen..

Igår var jag iväg på årets första markarbetsträning me socker.. kul att skutta över småhiner och socker skötte sig riktigt bra.. Så idag fredag så ska hon få vila.. Istället tänkte jag att jag skulle få lite kenny tid istället.. Har inte hunnit borsta han på hela veckan.. Idag består träningen i att lämna hagen själv gå till stallet och bli borstad.. Han är inte tagen från hagen själv någon gång. han är väldigt beroende av sin kompis luna (1mån äldere). Får se om detta går bra.

Skapa flashcards