Jonna-mylife

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Vedemaritten

Av Jonna Brunnström - 22 april 2012 16:53

Igår lördags så ringede väckaklockan 04.45 Tog på sig ridkläderna och åkte till stallet. Hästarna fick lite kraftfoder. (en annan släppte ut de andra hästarna i stallet efter vi hade åkt) Lasta socker och arramis Vi åkte i två olika bilar m varsin häst i transporterna. Vi började rulla ca 05,40. Jag hämtade upp mamma i värnamo som sulle vara min groom för dagen. Vi fortsätter ner mot hässleholm och vedemaritten. Vi kommer till tävligsplatsen kl 8. Vi fixar iordning våran plats där vi har våra egna gjejor. Besiktar hästarna och de går igenom. Starten går kl 9.30

Socker är lugn som vanligt så det går bra med ett så stort startfält som det var På Cr klassen. Vi var ju bara med som sällskap när viktoria o arrmis gjorde sin första start i distansritt. Han däriemot drog och slet och ville spirnga fortare. Han travade/galloperade på snedden och drog hela första slingan i 2 mil.

Efter första slingan gick båda hästarna igenom galant lite vila sen sadla och rida sista slingan som också var två mil. Hästarna var fortfarande pigga och arramis hade lugnat sig något efter första slingan. In mot mål och avsluta med vet.besikting och båda blir godkända. Snitthastigheten blev 11,5km/h. Lite högte än jag räknat med från början.


Socker kändes jätte bra hela dagen. hon gick jätte bra och lydde det tempo jag bestämmde (eller arramis bestämde =)

Gick i genom med nollor i protokollet och sprang fint upp för vetreinären. Så jätte nöjd med den dagens prestation. Nu ska vi anmäla oss till Göingeritten T50km. Om hon känns bra den dagen så ska vi hålla ett lite högre tempo.


Bilder kommer kanske senare.. min mamma tog några bilder men hon har de fortfarande..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Brunnström - 9 december 2014 13:26

Jag har börjat blogga på en annan sajt om det är någon som vill följa mig går det bra att följa mig på http://www.nattstad.se/jonnabrunnstr%C3%B6m nattstad.se kommer snart att byta namn till nouw.com så då hittar ni mig där på Nouw.com/jonnabrunnströ...

Av Jonna Brunnström - 19 oktober 2014 18:26


Idag fyller

Av Jonna Brunnström - 11 oktober 2014 16:36


Veckan som gått har mest bestått av jobb. I torsdags var det dags för kennys andra markarbetsträning i Öreryd. Vi var på stora turbanen och det hade regnat mycket under dagen (ej på kvällen) men paddocken var rejält kladdig/lerig på sina ställen så b...

Rom

Av Jonna Brunnström - 24 september 2014 11:55

Jag har haft en härlig långweekend i Rom. Vi åkte på torsdag morgon till Göteborg Landvetter och tog planet till Italien/Rom. Det tog ca 3timmar att flyga dit så vid lunch tid landade vi i Rom det var rena sommarvärmen där ca 26grader. Under hela vis...

Av Jonna Brunnström - 14 september 2014 08:04

Jag har suttit lite nu i helgen och gjort lite fotocollage på hästar som funnits i mitt liv och finns fortfarande. Det har varit roligt att kolla på gamla bilder men också men också lite ledsamt när man tänker tillbaka på dem som inte finns i livet l...

Presentation


Jag är en hästtokig tjej på 27år som kommer skriva om mitt liv och om min häst Kenny.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards