Jonna-mylife

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Jonna Brunnström - 20 maj 2012 19:22

Dagen idag har varit rätt lugn. Härligt att värmen börja komma nu så att gräset sätter fart. Våra hästar har börjat gå ute på nätterna nu har varit ute i två nätter. De stödfodras fortfarande med hö och vi tar in den 2 gånger om dagen och ge dem krafftfoder.


Sockers hosta försvann nästan helt direkt hon fick Ventipulmin o kortison rätt i i blodet. Så vi har kunnat träna på som vanligt. Vet. sa att det var ok att träna som vanligt beroende på hur dagsformen är. Dock äter hon fortfarande ventulin granulat 2ggr/dag som blandas i det vanliga krafftfodet. hon ska äta det i ungerär 1,5 vecka till. Får se hur hon är efter det. Jag hoppas självklart att hostan är borta helt då och inte kommer tillbaka.


Socker var pigg idag så det blev en lited längre galopptur idag. 18,5 km.


Kenny fäller som bara den så snart ser han ut som en häst igen som verkligen är vacker. under hela vintern har hans kropp sätt rett konsig ut men det börjar rätta till sig nu =)


                                                  
                                                  
          

             



I veckan som kommer jobbar jag jätte mycket över 50 timmar på 5 dagar, så jag kommer inte hinna rida så mycket i veckan. Men en markarbetes lektion på torsdag ska allt hinnas med.

På torsdag ska jag även skriva upp till BE hoppas jag blir godkänd denna gången nu är det trejde gången gillt. "hoppas på det iaf"      


           

Av Jonna Brunnström - 20 maj 2012 09:34

             



Det var en otroligt skön resa!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards