Jonna-mylife

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Uppdatering

Av Jonna Brunnström - 1 oktober 2012 17:55

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Jag har jobbat rätt så mycket vilket är rätt skönt att ha något att göra så man inte går och grubblar för mycket vad som komma skall.

Förra veckan fyllde jag 25 år på onsdagen den 26 september, dagen firades först med jobb och sedn kom famlij/släkten på lite besök. På kvällen bjäd jag på taco paj & ost/skink paj sen avslutade vi med kaffe och tårta. Det var riktigt lyckat.


Till jobbet hade jag med den här tårtan! som jag bjöd på.

 


Tårtan innehåller 2 st hemgjorda tårtbottnar som jag delade på hälften så det blev 4 bottnar.

vaniljkräm och jordgubbsgrädde (jorgubbsylt i grädden) och fäska jordgubbar på som dekorering. 


Sen bakade jag en till tårta som jag bjöd familjen på.


En choklad/banan tårta.

Gjorde egna chokladtårt bottnar


chokladfyllning

6dl grädde

200g choklad

 värm upp grädden lägg i choladen i bitar och låt chokladen smälta, det får inte koka. Ställ i kylen över natten eller så det svalnar. Jag vispade fyllningen så den blev lite fastare i konsistensen.


banan grädde

Mosade banan och blandade det med vispad grädde.

Lägg lite choklad fyllning och banan grädde på varje lager av tårtan och dekorera med sivad banan.


Till helgen blev det kalas för vännerna då bjöd jag på smörgåstårta som var uppskattad och det blev en riktigt lyckad fest!


Tillbaka till mina hästar socker har mest skrotat i hagen, dragit av henne sina skor inför operationen hon ska göra,det ville de att man skulle göra. socker blev jätte ömfotad efteråt i några dagar. men nu han hon gå i hagen normalt igen =) 

På torsdag åker vi till slöinge med socker så hoppas vi på det bästa.

Eftersom jag inte har någon häst att rida på förtillfället har jag börjat sakna det endel så jag har lånat en kompis häst som står i samma ställ som mina så de har/kommer jag att rida 1-2 ggr v. så jag får komma ut i skogen lite granna, det är riktigt kul att ride lite granna på en annan häst medan min är sjuk.


Kenny går mest i hagen, går en promenad lite då och då och han har testat att ha på sig träns.

Imorgon så ska jag först till kiopraktorn själv på morgonen sen efter det så ska jag o mamma en tur till gekås ullared. Får se var man hitta, men det kommer inte bli mycket till hästarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Brunnström - 9 december 2014 13:26

Jag har börjat blogga på en annan sajt om det är någon som vill följa mig går det bra att följa mig på http://www.nattstad.se/jonnabrunnstr%C3%B6m nattstad.se kommer snart att byta namn till nouw.com så då hittar ni mig där på Nouw.com/jonnabrunnströ...

Av Jonna Brunnström - 19 oktober 2014 18:26


Idag fyller

Av Jonna Brunnström - 11 oktober 2014 16:36


Veckan som gått har mest bestått av jobb. I torsdags var det dags för kennys andra markarbetsträning i Öreryd. Vi var på stora turbanen och det hade regnat mycket under dagen (ej på kvällen) men paddocken var rejält kladdig/lerig på sina ställen så b...

Rom

Av Jonna Brunnström - 24 september 2014 11:55

Jag har haft en härlig långweekend i Rom. Vi åkte på torsdag morgon till Göteborg Landvetter och tog planet till Italien/Rom. Det tog ca 3timmar att flyga dit så vid lunch tid landade vi i Rom det var rena sommarvärmen där ca 26grader. Under hela vis...

Av Jonna Brunnström - 14 september 2014 08:04

Jag har suttit lite nu i helgen och gjort lite fotocollage på hästar som funnits i mitt liv och finns fortfarande. Det har varit roligt att kolla på gamla bilder men också men också lite ledsamt när man tänker tillbaka på dem som inte finns i livet l...

Skapa flashcards