Jonna-mylife

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Jonna Brunnström - 6 februari 2013 14:49

Nu börjar det verkligen hända grejor med min rockard som jag totalrenoverar. Det har tagit lite tid men nu börjar vi se resultat   Det är dock fortarande endel så saker att fixa på den så än är den inte klar.


Så här såg den ut när vi köpte den.


   



Sen så tog jag av all playwood/trä detaljer på den. och så målade jag hela metallstommen i svart metallfärg.

(Detta är innan den är målad)

 



Så här ser den ut just nu!!


   


som sakt lite små trix till innan den är klar (några till träskivor ska på den också) Men jag är riktigt nöjd med vårat arbete såhär långt!! 

Av Jonna Brunnström - 6 februari 2013 14:32

nu har min nya körsele kommit till socker. jag ska börja köra socker lite framåt våren eller rättare sagt så fort rockarde är färdig renoverad men vi har kommit en bra bit på väg med den. (tar det i ett annat blogg inlägg)

Det var iaf fruktansvärt många delar till den selen jag hade beställt, det bli nog bra i slutändan. jag får prova mig fram helt enkelt. tur socker är en snäll och tålig häst som man kan göra det mesta med. så när även rockarden är klar är det nog lättare att ställa in selen helt och hållet. Så här såg det ut när socker provade selen i fm.


bilderna blev dock lite suddiga.

   



inatt kom det en massa snö igen. snön är vacker men nu vill jag ha vår! 

Ovido - Quiz & Flashcards