Jonna-mylife

Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Rallytävling Oknörundan 8/6

Av Jonna Brunnström - 9 juni 2013 17:05

Igår ringded väckarklockan  05.00, det var bara att gå upp och klä på sig för vi skulle på rallytävling utanför Mönsterås jag och min sambo.

Rally bilen var redan upplastad på släpvagnen.


   


kl 05.45 rullade vi från Gnosjö mot Anderstorp för att hämta två killkompisar som skulle med och hjälpa till i servicen + att titta lite på rallytävlingen.

Så ungefär kl 6 rullade vi vidare ner mot Mönsterås. 

Vi var nere ungefär kl 9 på tävlingspltsen. lastade av rallybilen och åkte och "besiktade" den inför start. Sen blev det en rätt lång väntan. Då vi gick igenom roadbooken (varningarna jag skulle läsa upp som kartläsare), provad klar bältet så det var rätt inställt för mig och så gick vi och fikade en liten stund i deras servering.


Första start gick 12.01 Vi hade starnr 27 och om allt går som det ska i starten och inget strul så startar en bil varannan minut så ungefär kl 12.30 gick våran start.

Det var först två SS (specialsträckor) på 10km resp. 5km. Båda sträckorna gick riktigt bra. Sen åkte vi in till service och var där ca 30 min. Våra killkompisar lyfte upp bilen med domkraft och kände lite på skruvar och liknande så allt satt okej. Jag köpte lite att käka till mig och fredrik i kiosken som fanns på serviceområdet. (korv m bröd) Sen förtsatte vi till de två återstående SS. 12 km resp. 5km.

När vi kom tillbaka mot tävlingsplatsen. (var transportstäcka dit) fick vi reda att vi kommit 3:a i vår klass   

Så efter någon timme så var det prisutdelning och jag och fredrik fick motta var sin pokal.


(Pokalen såg ut som en stor vatten droppe)

     Inget gick sönder på bilen och det var en rikitgt rolig och lyckad tävlingsdag   



Fredik har gjort ett jätte jobb med bilen för två veckor innan denna tävling så åkte han av med samma bil och rullade.

Så här såg den ut efteråt! (Jag var inte med på den tävlingen utan han hade en annan kartläsare med)

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Brunnström - 9 december 2014 13:26

Jag har börjat blogga på en annan sajt om det är någon som vill följa mig går det bra att följa mig på http://www.nattstad.se/jonnabrunnstr%C3%B6m nattstad.se kommer snart att byta namn till nouw.com så då hittar ni mig där på Nouw.com/jonnabrunnströ...

Av Jonna Brunnström - 19 oktober 2014 18:26


Idag fyller

Av Jonna Brunnström - 11 oktober 2014 16:36


Veckan som gått har mest bestått av jobb. I torsdags var det dags för kennys andra markarbetsträning i Öreryd. Vi var på stora turbanen och det hade regnat mycket under dagen (ej på kvällen) men paddocken var rejält kladdig/lerig på sina ställen så b...

Rom

Av Jonna Brunnström - 24 september 2014 11:55

Jag har haft en härlig långweekend i Rom. Vi åkte på torsdag morgon till Göteborg Landvetter och tog planet till Italien/Rom. Det tog ca 3timmar att flyga dit så vid lunch tid landade vi i Rom det var rena sommarvärmen där ca 26grader. Under hela vis...

Av Jonna Brunnström - 14 september 2014 08:04

Jag har suttit lite nu i helgen och gjort lite fotocollage på hästar som funnits i mitt liv och finns fortfarande. Det har varit roligt att kolla på gamla bilder men också men också lite ledsamt när man tänker tillbaka på dem som inte finns i livet l...

Skapa flashcards