Jonna-mylife

Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

...

Av Jonna Brunnström - 26 juni 2013 09:25

I måndags kväll kom en hästfysiolog/massör och tittade på Neva, Jag har tyckt hon inte känns helt bra. går och spänner sig och är lite ovillg att arbeta i mer samlad form och i trav/galoppen. Hästfysiologen har en värmekamera hon använder för att lokalisera värmeökning och så kollade hon på Neva i rörelse. Kroppsligt hittade hon inte så mycket mer än att hon är lite spänd i ryggen. Men hon tittade neva i munnen och såg att hon hade en liten vargtand pricis under tandköttet. det kan vara den som orsakar endel problem för Neva så nu är det bara att hitta en lämplig hästtandläkere som kan fixa till Nevas mun ovh dra ut vargtanden. Tills dess kommer jag att rida på hackamore/bettlöst.


Sen sitter inte den sadeln jag har till henne optimalt så har lite att fixa med det också så hoppas jag att vi löst de mesta problemen, så vi kan börja träna på rikigt mot målet att börja tävla distansridning. Hoppas hoppas att vi kan starta en CR50km någon gång i höst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Brunnström - 9 december 2014 13:26

Jag har börjat blogga på en annan sajt om det är någon som vill följa mig går det bra att följa mig på http://www.nattstad.se/jonnabrunnstr%C3%B6m nattstad.se kommer snart att byta namn till nouw.com så då hittar ni mig där på Nouw.com/jonnabrunnströ...

Av Jonna Brunnström - 19 oktober 2014 18:26


Idag fyller

Av Jonna Brunnström - 11 oktober 2014 16:36


Veckan som gått har mest bestått av jobb. I torsdags var det dags för kennys andra markarbetsträning i Öreryd. Vi var på stora turbanen och det hade regnat mycket under dagen (ej på kvällen) men paddocken var rejält kladdig/lerig på sina ställen så b...

Rom

Av Jonna Brunnström - 24 september 2014 11:55

Jag har haft en härlig långweekend i Rom. Vi åkte på torsdag morgon till Göteborg Landvetter och tog planet till Italien/Rom. Det tog ca 3timmar att flyga dit så vid lunch tid landade vi i Rom det var rena sommarvärmen där ca 26grader. Under hela vis...

Av Jonna Brunnström - 14 september 2014 08:04

Jag har suttit lite nu i helgen och gjort lite fotocollage på hästar som funnits i mitt liv och finns fortfarande. Det har varit roligt att kolla på gamla bilder men också men också lite ledsamt när man tänker tillbaka på dem som inte finns i livet l...

Skapa flashcards