Jonna-mylife

Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Jonna Brunnström - 22 oktober 2013 02:15

Helgen som varit har varit riktigt bra. I Lördags var jag med Kenny till isabergsridklubb då det var andra gången av tömkörningskursen av 3 tillfällen. Han skötte sig jätte bra och jag tömkörde honom på volt och även tömkörde över lite bommar, först var det lite läskigt så vi hade en ledare som hjälpte mig så han gick över bommarna på marken men efter en liten stund kunde jag tömköra honom själv över bommarna både i skritt och trav *stolt*.

I söndags var det Nevas tur att åka till isabergsridklubb för markarbetsträning som hade blivit flyttad från förra veckan då tränaren var sjuk. Det var mycket bomövningar och mycket lösgörande arbete på lektionen, Neva jobbade på bra i skritt och trav gick riktigt fint, sen när vi kom till galopparbetet gick det inte lika bra, svårt att hålla och fatta rätt galopp, sen blir hon osäker/känner sig lite jagad av dem andra hästarna på lektionen som hon vill hålla koll på. Så galopparbetet får vi träna mer på. Hon blir bättre och tryggare för varje lektion vi tar.

Förutom massa hästaktiviter så har jag även jobbat nätter under helgen, ibland hamnar mkt på samma helg :)

I igår (måndag) logerades Kenny med sadel och sen även stigbyglarna nere utan att bry sig så jätte mycket. Första gången han hade sadel och stigbyglarna nere så de kan stöta till han på sidorna flög han i luften och gjorde mycket bockningar och sprang sig helt svettig. Idag lyssnade han jätte bra på mig, kunde skritta o trava på kommando med stigbyglarna nere :) känns riktig kul/roligt att poletten fallit ner att det inte är så farligt med de så nu är vi ett steg närmare insittning på honom :) hoppas kunna sitta på honom om ett par veckor, innan det blir kallt o snö då ska han få vila från allt sådant och bara vara häst.

Ovido - Quiz & Flashcards