Jonna-mylife

Alla inlägg under januari 2014

Av Jonna Brunnström - 21 januari 2014 21:43

Det tar så lång tid nu att klä på både hästen och mig med allt vi behöver ha på oss, framförallt när man ska rida i mörker och det är kallt/hårt/isigt i marken.

Först ska hästen ha sina easyboots med brodd i 4st boddar per hov, bootsen kan vara lite meckiga att ta på sen ska benskydd på så hästen inte skadar sina ben av broddarna. Har annars väldigt sällan benskydd på mina hästar. På med benreflexer om det är mörkt, sadel på och ländtäcke/reflextäcke och träns, Jag själv flera lager kläder och reflexväst o hjälm och mössa eller buff/"rånarluva" under hjälmen, man ser ju ut som en michelinegubbe på häst när man rider.. Ne slut klagat men det tar nog nästan 30min att få på oss all utrustning.. nu längtar man till våren och sommaren.. men vi får stå ut ett tag till. Tur att det bara är en av hästarna som behöver ordenligt med träning för tillfället..


Kenny för någon dag sen i sitt nya träns!! Visst är han fin i det? :)

 

Av Jonna Brunnström - 17 januari 2014 12:23

Nu har det dragit igång med träningarna på tränare. I går var Neva med på markarbetsträningen, det var ett riktigt tufft pass för lilla Neva som precis kommit igång med lite lätt träning här hemma. Det blev lite skutt över några hinder typ 40 cm och endel galopp arbete. Jag märke i slutet att hon började bli trött..
Idag har det blivit en promenad på ca 40 min med båda hästarna i snön och det blåste kallt. Neva behövde röra på sig lite på plant underlag för hon hade säkert träningsverk efter gårdagen och imorgon blir det dressyrträning för Neva. Det har råkat bli så att var fjärde vecka har jag både markarbete o dressyrträning under samma vecka. Och förtillfättet får Neva gå båda tillfällena, lite längre fram när Kenny är mer riden så får han gå på dressyrträningen. Själv hade jag önskat att det var lite mer utspritt på träningsgångerna, men tränaren har lagt upp tiderna så. Jag har plats 1 ggr/månad i markarbete mot hopp och 1 ggr/månad dressyrträning

Presentation


Jag är en hästtokig tjej på 27år som kommer skriva om mitt liv och om min häst Kenny.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards