Jonna-mylife

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Jonna Brunnström - 3 april 2014 19:39

Idag tog jag transporten och lastade Neva och åkte till lite fina galoppvägar som ligger ca 10min med bil, första gången neva får åka dit och galoppträna. Det gick rikitgt bra.. red 20min galopp * 2, med lite vila emellan och pulstagning, hon gick ner till 60 slag/min på strax under 10 min så det känns bra.


Vädret var helt perfekt:) soligt och en pigg häst, det kan inte bli bättre:)

 


Totalt blev det 22km på 1,5timme med av/fram skrittning/trav så jag är super nöjd med henne och pulsen gick ner rätt snabbt under 60 slag/min på 10 min. träningen i vinter börjar ge resultat :)

 


Detta var sista långpasset innan sämsholmsritten där vi enbart ska rida CR40 som är tanken att ha som träningsritt. Det känns superkul att tävlingssässongen drar i gång...


Imorgon kommer mamma då ska vi ut och rida neva o Kenny tillsammans.. Mysigt.. blir en kortare skritt tur.. hoppas på fint väder då också:)


Skapa flashcards