Jonna-mylife

Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

En riktigt tävlingshelg

Av Jonna Brunnström - 1 juni 2014 19:06

Den här helgen har ägnats åt två olika tävlingar. I Lördags var jag iväg på distanstävling (Göingeritten)


Klockan ringde redan 04.10, snabbt upp och körde till stallet för att hämta Neva. Strax efter 5 åkte vi mot skåneland och Göingeritten. I värnamo plocked jag upp mina två groomar för dagen min mamma och en vän Fia. (Jätte tack för jätte bra groomning!)


Var nere i Glimåkra runt 07.15-07.30 Besiktade Neva utan några anmärkningar och sen var det bangenomgång och starten gick kl 10.00 Neva var jätte taggad och jag hade svårt att reglera hastigheten på första sträckan, Jag red hela första slingan med min klubbkamrat Ronnie Kanth.


Efter 31km var det vet besiktning och lite vila, Neva pulsade in snabbt ca 3,5min och pulsen låg på 56 slag/min och inga anmärkningar så vi fick fortsätta ut på nästa slinga som var 19km, dock så tappade jag mitt sällskap då vi var snabbare att pulsa in så jag fick starta 8-9 min före honom.


Vi gick ut på sista slingan samtidigt som några CR ryttare red med dem en liten stund, sen kom Cecilia HH som red 16mil ikapp oss så jag följe med henne istället en stund men vid groomstoppet så släppte vi henne och red dem sista km (ca 5-8km) själva in till mål. 


OCh vi blev GODKÄNDA :) Neva var verkligen taggad på denna tävling, det kändes som om att hon nu förstod att det var tävling, de andra starterna hon gjort har inte kännts som hon förstått att det är tävling hon varit på utan en lång uteritt istället. Men jag gillar hennes inställning på denna tävling :)


Vi blev 5:a av 16 startande och kom precis utanför pallplats men vi hade ca 35min till 4:an så vi hade ingen chans på medalj denna gång. Men är jätte nöjd över dagens prestation!


Galopp in till mål!

 



Dagens tävling (söndag) blev Rallytävling. 

Jag fick till och med lite sovmorgon kl ringde inte förän 6.15 ;)

Men idag slapp jag köra så jag kunde sova lite i bilen påväg till rallyt utanför nässjö


Det var ett lite mindre rally och vi startade tidigt vi gick ut som bil 2 så vägarna var inte så optimala för oss. Tävlingen flöt på bra och vi knep en 4:e plats av 11 startande även där precis utanför pallplats :) Men bilen var hel (förutom att backspeglen gick sönder, slog nog emot någon liten gren). Fredrik min sambo som körde och jag var kartläsare han kände sig nöjd med dagen.

Eftersom vi inte skulle få något pris plockade vi ihop oss och åkte hem direkt efter tävlingen så vi var hemma redan kl 16 :)


Innan start

 


Eftersom vi kom hem så tidigt så har jag hunnit med att plocka iordning det sista av lördagens gjejor som låg i bilen och städat ur den, sen har jag även städat lite här hemma med att dammsuga/torka golven.


Nu blir det soffhäng en stund innan sängen! Det har varit en hellyckad helg med 2 bra prestationer!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Brunnström - 9 december 2014 13:26

Jag har börjat blogga på en annan sajt om det är någon som vill följa mig går det bra att följa mig på http://www.nattstad.se/jonnabrunnstr%C3%B6m nattstad.se kommer snart att byta namn till nouw.com så då hittar ni mig där på Nouw.com/jonnabrunnströ...

Av Jonna Brunnström - 19 oktober 2014 18:26


Idag fyller

Av Jonna Brunnström - 11 oktober 2014 16:36


Veckan som gått har mest bestått av jobb. I torsdags var det dags för kennys andra markarbetsträning i Öreryd. Vi var på stora turbanen och det hade regnat mycket under dagen (ej på kvällen) men paddocken var rejält kladdig/lerig på sina ställen så b...

Rom

Av Jonna Brunnström - 24 september 2014 11:55

Jag har haft en härlig långweekend i Rom. Vi åkte på torsdag morgon till Göteborg Landvetter och tog planet till Italien/Rom. Det tog ca 3timmar att flyga dit så vid lunch tid landade vi i Rom det var rena sommarvärmen där ca 26grader. Under hela vis...

Av Jonna Brunnström - 14 september 2014 08:04

Jag har suttit lite nu i helgen och gjort lite fotocollage på hästar som funnits i mitt liv och finns fortfarande. Det har varit roligt att kolla på gamla bilder men också men också lite ledsamt när man tänker tillbaka på dem som inte finns i livet l...

Skapa flashcards