Jonna-mylife

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jonna Brunnström - 13 oktober 2010 10:16

I helgen har jag varit med om ett helt fantastiskt äventyr. Jag åkte till Gotland och tävlade. jag som aldrig hade varit där innan, jag tog med mig mamma och min moster som medhjälpare.


Vi åkte från stallet 15.30 på torsdagen. Färgan från oskarshamn till visby gick 21.10 och då var vi i visby 00.05

Vi var trötta när vi kom fram så lite smågnabb blev det. men vi var så trötta. Vi hade vårat stall ca 2,5 mil från visby. Ett jätte fint stall.

Vi kom i säng kl. 02.00 på torsdagnatten. då hade vi hittat våran stuga också   


På fredagen så var vi inne i visby och gick och kollade. var även ute och gick med socker. Det blev tidig sängdags på ferdagkvällen.


Lite bilder från fregagen inne i visby.

        



På Lördagen så gick jag upp kl 05.20 åt lite frukost och sen åkte jag och mamma och hämtade hästen. Tävlingsplatsen var där vi bodde. hur bra och smidigt som helst.

Starten gick kl 08.00 för oss i 8 milen. Vi hade jätte fint väder hela dagen och socker gick på bra. vi travade mycket i början  och tog lite mer galopp de sisa slingorna. Vi red mycket själv ca 5 mil red vi nog själv hade lite korta stunder sälskap av någon.

Vi fick en godkändritt. kom 5:a av 11 starter och red på 15,3 km/h


  


Nu ska socker få en välbehvlig vila!

Av Jonna Brunnström - 6 oktober 2010 09:49

Imorgon drar vi till Gotland och tingstäderitten. det ska bli enormt kul och spännande, jag har inte varit på gotland tidigare.

Jag har packat nästan allt nu, det är bara det sista som ska packas. Imorgon innan vi åker ska jag klippa socker. Sen bär det iväg =) Kl24.00 är vi i Visby=)


Jag skriver efter ritten och lägger in lite bilder då..


Bilder från isabergsritten i år!!

Denna bild har vi förstorat upp och sitter nu på en vägg här hemma =)


 


Min söta "lilla" Sockertoppen

  

Presentation


Jag är en hästtokig tjej på 27år som kommer skriva om mitt liv och om min häst Kenny.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards