Jonna-mylife

Alla inlägg under juli 2012

Av Jonna Brunnström - 30 juli 2012 14:57

Tiden bara springer iväg. det känns som sommaren snart är över. För sig det har inte varit någon jätte bra sommar. Förra veckan när det var jätte fint väder +25 så på onsdagen var jag ledig från jobbet. Då stack jag o Fredik med några vänner ner till Halmstad och badade i havet och på kvällen var vi på poppquiz. Det var en riktigt toppen dag   


Socker rids 3-4 ggr v. Så vi har hunnit med några långrundor på ca 25 km med mycket galopp i, men även lite lugnare mysturer och idag var vi iväg på ridklubben och red på deras paddock. det var välbehövligt kan jag säga, vi har inte tränat på paddock på flera veckor nu.


Mina två älsklingar i hagen där de myser för jämnan, när inte socker är ute och tränas.


Föresten vi har anmält oss till Billingeritten 18/8 så nu laddar vi inför den ritten..


Lite fler bilder på mina älsklingar i hagen   

     

Av Jonna Brunnström - 7 juli 2012 19:19

Denna helg består av enbart natt jobb o sova på dagarna.. Red socker första gången igår efter tävlingen då blev det ett längre skrittpass. Idag blev det en kortis ute i skogen för att testa att ha med kenny som handhäst. Det gick jätte bra  så det blev bara ca 20 min skritt. 


JAg har själv varit ute och sprungit också blev bara ca 2km idag det är bättre än inget.. 


Imorgon blir det ett jogg pass för socker på ca12km sen får socker vila några dagar till då jag o sambon tänkte åka ner till haverdal där hans föräldrar har stuga. Tyvärr måste vi hem igen på onsdag då jag jobbar natt då också.


Tyvärr har vi inte semester samtidigt iår, fredrik börjar sin semester nu och har 4 veckor. Så det kommer bli att sokcer går lite på halvfart under dessa 4 v. då vi vill åka iväg och göra saker på mina lediga dagar..

Av Jonna Brunnström - 1 juli 2012 19:03

Yes... Är så nöjd över våran prestation idag. Dagen började med mycket regn, regnade hela första slingan så det blev väldigt kladdigt och lerigt ute i skogen. Vi var ett väldigt samlat gäng nästan hela första sträckan. Sen splittrades vi upp.  Det slutade regna innan vet.bes och höll uppe hela tiden tills vi skulle åka hem igen..


In action! 

 


Efter pausen och vet.besikting var jag först ut i klassen men bara ca 1minut försprång. Vi blev snabbt i kapp ridna, de höll ett högt tempo så jag kände att om jag skulle ha en fräich häst i mål så släppte jag dem, Hade ett rätt stort försprång till nr 4 så jag kom in på en 3:dje plats på 14,6 km/h i snitt. På en rätt pigg häst efter målgång.


Så jag är sjukt nöjd över våran insatts efter alla skador/sjukdom. Nu är vi back in the bissniss igen=))


Prisutdelning   


Presentation


Jag är en hästtokig tjej på 27år som kommer skriva om mitt liv och om min häst Kenny.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards