Jonna-mylife

Alla inlägg under september 2013

Av Jonna Brunnström - 20 september 2013 08:05

Nu på fm blir det lite lätt träning av Neva. Tänkte rida ca 1 mil med enhel del trav/galopp inslag idag och ev om jag hinner så ska jag träna kenny också med lite tömkörning, Sen blir det att packa lite för i eftermiddag ska jag möta upp Jessica holmberg så åker vi mot Mariannelund och Rökullaritten där jag ska hjälpa henne att grooma när hon rider 12 mil det ska bli väldigt roligt, Har aldrig groomat någon som rider 12 mil, alltid kul att komma ut på tävlingar och snart så kan jag tävla själv också:) Ska ju starta en CR i okt med Neva :) längtar dit.. 

Ne nu måste jag börja sätta fart så jag hinner med allt jag ska göra innan vi åker :)

Av Jonna Brunnström - 15 september 2013 20:10

Idag fick jag besök av Lilian Tanneby och phaxen :) det blev en lång och mysig ridtur med mycket skritt och tjöt. Även om det var lite små regnigt märkte iaf inte jag av det. Vi red i 3h 40min och avverkade nästan exakt 2 mil, mest skritt blev det. Det som tog mest tid var ett problem vi var tvugna att lösa på vägen som jag inte sett tidigare (red där en vecka tidigare) det var att en bonde stängt av vägen med eltråd och så var det massor med kor där inne. Så vi gick runt hagen inne i skogen och över ett lite större dike som vi plockade ner en eltråd (utan ström i) så vi kunde komma över ut på vägen. Detta hade jag inte klarat utan Lilian. Men Neva visade stort mod att våga följa efter oss dit vi ville. Blev en jätte lyckad tur trotts allt. Jag hoppas på fler sådana här turer och om någon vill ut och rida hänger jag gärna med, det är så otroligt kul med ridsällskap :)

Av Jonna Brunnström - 13 september 2013 08:34

igår kväll var jag med Neva på markarbete i grupp. Går på det 1 gång/månad och det är hur kul som helst. Det är bommar/småhinder. Men igår blev det bara bommar. Mycket bra träning och Neva var jätte duktig. Skitt och trav gick jätte bra, men galoppen är fortarande obalanserad och orkar inte hålla galoppen så det ska vi träna vidare på.


Lastningen gick också nästan problemfritt så det känns verkligen att vi går framåt. Jag fick också beröm av tränaren att hon tyckte att hon musklat sig fint, att hon fått lite mer rundare former än när hon kom till mig i maj. Tränaren hade sett henne senast när jag haft henne i 2-3 veckor bara. Det är kul att höra från någon annan :)


Presentation


Jag är en hästtokig tjej på 27år som kommer skriva om mitt liv och om min häst Kenny.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards