Jonna-mylife

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jonna Brunnström - 30 augusti 2012 08:58

Veterinär besöket i måndags gick inte som jag tänkt mig riktigt. socker var halt v.b ca 1grads hälta. Så nu blir hon konvalicent igen. Blev sprutad i bakknät och fick metacam i 11 dagar samt promenad för hand. återbesök om 3v. 


Kommer nog inte skriva så mycket här på ett tag, kommer inte hända så mycket på hästfronten just nu.


Av Jonna Brunnström - 21 augusti 2012 21:03

Nu har jag bokat veterinärtid till socker på vaggeryd hästklinik. Ska dit på måndag morgon och det blir Ylva Nelsson som kommer titta på henne.. tills dess får socker vila..


Lill killen börjar bli stor nu=)

   

Av Jonna Brunnström - 19 augusti 2012 09:49

Billingeritten vill jag bara dra ett sträck över. Blev utesluten hälta v.b i förbesiktning. Är arg på mig själv att jag inte upptäckte det hemma. Så nu blir det att ringa vet igen, det känns som om det skulle vara samma skada som hon haft innan. skit också..

Av Jonna Brunnström - 16 augusti 2012 21:11

Billingeritten närmar sig med storm steg. Det är bara 2 dagar till den går av staplen och jag och socker ska starta 50km klassen. Ska bli kul, jag har inte hunnit med och tänka så mycket på den tävlingen men nu börjar jag känna mig taggad tills dess. Endel är packat och förberett och resten görs imorgon + att socker ska badas/duscha + flätas imorgon. Ska ju jobba till 16 imorgon också så jag är inte hemma fören ca 16.45 så jag har gjort så mycket jag kunnat innan så jag inte behöver hålla på halva natten till att packa och fixa.


Idag red socker sitt sista pass. ett skrittpass på 50min och kenny fick följa med som handhäst för andra gången. Socker traskade på bra, kändes pigg. kenny följde med snällt till att börja med. men sen blev han nog lite trött/rastlös för han började bita socker i rumpan vilket inte uppskattades efter några tillsägningar från socker och även från mig så slutade han upp med det. Han skötte sig riktigt bra för att inte varit med så många gånger   


På lördag morgon blir det tidig uppstigning vi kommer åka 5.30-5.45 någonstans där omkring.

Av Jonna Brunnström - 12 augusti 2012 21:28

Dagen började med en tur till mormor och morfar för att äta middag hos dem. Min morbror och mina kusiner och min mamma var där också. Vi firade min lilla kusin som fyllt 10 år. Som alltid drar det ut på tiden.. trevligt var det iaf. Vi åkte därifrån lagom när handbolls matchen drog i gång så vi kunde följa den via radion när vi åkte hemåt. Synd att sverige bara kom 2:a. men det blev ett silver iaf alltid något att glädjas åt.


Vi tog en omväg hem förbi Värnamo för att hämta min nya hästtransport hon en privatperson strax utanför värnamo.   ( hade varit och tittat på den i veckan som varit) Det blev en Christ Concorde -06 med sadelkammare. Det var en rikigt najs transport. Känns riktigt skönt att ha en större transport nu.


Såhär ser min nya fina transport ut!!   


 


Nu blir det snart sängen och imorgon ska jag jobba 8-16 i vaggeryd gymnasiesärskolans fritidsverkamhet igen.. Ska vara där i 2v nu sen får vi ser vart och hur mycket jag jobbar. Det är jobbigt med den ovisheten bara..


Av Jonna Brunnström - 11 augusti 2012 22:02

Utan det var många hästkrafter som gällde i dag utav Rally i Borås. Min sambo kör Rally i volvo orginal och idag hade han ingen kartläsare så jag följde med och ställde upp som kartläsare åt honom. Eftersom det var en liten mindre tävlings så gick det bra attt bara ha V.I.P licens till denna tävling då jag inte har en vanlig rallylicens.

Iaf så var det skit kul att åka med honom så jag har nog blivit lite biten av den sporten också, jag hoppas på att det blir fler tillfällen att åka med som kartläsare.


Fredriks mål var att få ett till uppklassningspoäng, då han hade bara ett uppklassningpoång kvar från C-förare till B-förare. Vilket han klarade idag   Så från nästa sässong (nästa år) så är han B-förare.


   


Resulatet blev 2:a i C-förare VOC och totalt 4:a av alla VOC förare.

(Det syns lite dåligt men vi fick två jätte fina pukaler.)


En film från dagens Rally   




 


Imorgon häder det annat skoj som jag tar sen   



Skapa flashcards