Jonna-mylife

Alla inlägg under mars 2012

Av Jonna Brunnström - 28 mars 2012 18:16

Snart drar tävlings sässongen igång. Ska bli kul.. hoppas på ett bra år utan skador.. Nu har jag också anmält socker på sin första tävling för året det blir Vedemaritten CR40. Ska rida runt tillsammans med en kompis som ska starta sin första CR i distans. Så nu är vi taggade..


Idag har socker fått vila istället tog jag en promenad med Kenny. Han hoppade runt lite. det är mycket fart och fläkt i honom han vill inte bara gå lugnt och sakta men gick bra iaf.


Imorgon blir det markarbetsträning för sockers del. Alltid kul att träna för instruktör..

Av Jonna Brunnström - 27 mars 2012 17:47

På sockers shema stod det idag intervallträning i backe. Det finns en bra backe som är ca 900m med olika stigningar en bit ifrån stallet. Så vi red dit och körde 5 intervaller på en pigg häst. Det blir som en långtur när vi rider dit + några intervaller + hem igen. totalt 23km. Men pigg var hon hela tiden.


Påväg nerför intervallbacken första gången stod en älg bara några meter in från vägen!


 

Inte rädd för fem öre var den, socker och älgkon stod och tittade en bra stund på varandra, efter en liten stund började jag prata högt med socker och älgen stod förtfarande kvar, sen gick jag och socker vidare och älgen bara tittade på oss.


Nu i eftermiddag har jag städat lite här hemma det behövdes.. har inte rikitgt blivit klar med det.. Får fortsätta i morgon, nu ska jag gå och vila en stund så jag orkar jobba natten.


Av Jonna Brunnström - 20 mars 2012 08:32

Igår på morgonen var ET samhanta hos och gick igenom hästarna lite. Socker som var väldig spänd/satt fast i höften förra gången var mycket bättre. Socker såg nöjd och belåten ut under behandlingen. Nu bara är det att träna vidare    Ska strax till stallet och skritta ut med em vän som har häst på samma ställe =)


Igår när jag släppte ut hästarna då var det fullt rejs, mest den små åringarna som sprang de sprang många var runt hagen..


         



Jobbet då, jag har nu bara 1,5 vecka kvar på mitt gamla jobb sen blir det nya äventyr. Igår var gick jag bredvid på vitsippan, ska vara timvikare där sen när jag slutat. Ska gå bredvid på fredag också. Sen ska jag så småningom gå bredvid på andra ställen som p.ass Så jag kommer jobba ett tag som timvikarie i framtiden så alltså så blir det ingen semester i sommar.

Av Jonna Brunnström - 11 mars 2012 16:22

Nu när jag har har fått ett kvitto hos vetreinären att sockers ben är ok har jag börjat tänka framåt. Hur det kommande tävlingsåret ska se ut. Vi kommer ta det lite lugnare inte några långa ritten.


21/4 Vedemaritten CR40

19/5 Göingeritten T50

17/6 Dackeritten T80 DM småland

18/8 Billingeritten T50

15/9 Medeltidritten T80

27/10 Greveritten T50??


Sen kommer det slinka in någon CR hoppning under året också..

Av Jonna Brunnström - 11 mars 2012 09:40

Jag och en kompis till mig var iväg på distansgala middagen igår. Jag åkte på bara på middagen denna gång eftersom både jag och socker skulle få hämta km-pris. vi har varit så duktiga och klarat nu 1000 tävlings kilometrar  


 

Dem här fina prisen fick vi, pukalen är sockers och den andra som är ett värmeljushållare är ni 1000km pris.

Av Jonna Brunnström - 8 mars 2012 06:19

Igår blev det ett besök på vaggerydskliniken för socker. Skulle kolla att träningen har flytit på bra efter knäledsinflammationen. Hennes ben såg bra ut.. skönt.. Sen fick hennes tänder sig en genomgång ockås.. de så fina ut de också. lite vassa på ett ställe som slipades ner men annars inget mer.


Nu kan vi börja planera tävlingssässongen lite mer, men socker ska inte gå några längre tävlingar max tom 80km. tyvärr klarar inte hennes kropp för mer träning..


Vi ska börja med en CR aningen blir det sämsholmsritten eller vedemaritten.. Det beror lite på min vän som jag dragit med in i distansvärlden som ska testa distans och vi följer med som sällskap..

Skapa flashcards