Jonna-mylife

Alla inlägg under januari 2013

Av Jonna Brunnström - 20 januari 2013 17:00

Redan söndag och den här veckan är också slut.. Denna vecka har bestått av massa jobb. jobbat 51 timmar denna vecka. 

Jag har även hunnit med 3 gympass och vara lite i stallet och pyssla med hästarna. får ju passa på att träna mig nu när jag inte har någon häst att direkt träna.

Det är ju rätt skönt att slippa träna häst just nu när det varit så svinigt kallt, har varit någon dag som har varit ner mot -20 grader. brr..


Igår kväll var jag hos några vänner och spelade spel. kul var det. är inte så ofta man spelar bräd spel nu för tiden borde bli lite oftare tycker jag.


Imorgon har jag ledig dag då ska jag på massage, träffa mamma, blir nog en runda till gymmet också sen blir det en liten runda till stallet på morgonen och släppa ut hästarna.


nu är det snö igen   

 

Av Jonna Brunnström - 13 januari 2013 19:58

Helgen har varit helt fantastisk. på lördag morgon åkte jag upp till stallet och släppte ut hästar och mockade. 

Kl 13 begav jag och Fredrik mot göteborg eller rättaresagt Särö (säröhus) på spa. Var på spaat några timmar och bara myste i det varma vattnet och i juzzutin några timmar. 

På kvällen blev det 3 rätters middag.


Förrätt: Rökt hälleflundra med äpple- & baconsallad samt
mangosalsa
Varmrätt: Renfilé med ädelost- och valnötsfyllt päron, murkelsås
samt västerbottentårta
Dessert: Crème brûlée med tranbärskompott


Super gott var det!

Sen kröp vi ner i goa sängar på hotellrummet och somnade nästan genast efter allt badande.

På söndagen åt vi hotellfrukost och sedan åkte vi hemåt efter en lyckad vistelse!


Under söndagen blev det för min del lite städning här hemma och lite träning på gymet. Fredrik var i garaget och grejade med sin rallybil så den bli körklat till nästa helg då det är rally för hans del.


Nu ska det taggas för jobb imorgon och hela veckan lång =)

Av Jonna Brunnström - 11 januari 2013 22:37

Att så skönt att denna jobbvecka är över nu. Har jobbat massor och är sjukt trött just nu. på två dygn har jag jobbat 25,5 timme alltså igår jobbade jag dagtur sen efter det så sov jag några timmar för att sen gå på ett nattpass vaken natt och därefter har jag jobbat några timmar ikväll eller rättare sagt gått bredvid på mitt nya jobb.


Under helgen så ska jag och fredrik till säröhus och bara umgås med varandra, bada bubbelpool äta go middag på kvällen och så sen sova på hotellet.    ska bli sååå mysigt   


Nu ropar sängen på mig! God natt   

Av Jonna Brunnström - 5 januari 2013 12:13

Härligt att vakna och solen skiner, iaf var den påväg upp när jag gick upp  


Åkte upp till stallet på morgonen/fm släppte ut hästarna men mina fick vara inne en stund till så jag pysslade lite med dem innan de fick gå ut i hagen. Skrittade ut socker barbacka 30 min och idag fick kenny följa med som handhäst. Han skötte sig riktigt bra. Han följde med som handhäst någon gång i sommras också men då fungerade det inte lika bra. han skulle då bara bita i allting (i socker, i/på grimskaftet) så då var han inte enkel att ha med. så min lilkille börjar att mogna lite. nu kommer han få följa med som handhäst lite då och då.


Mina sötisar   

 


Lite suddig bild på kenny som släp efter socker.

 


Efter kenny fick gå ut i hagen så longerade jag socker en liten stund på åkern. skulle kolla hur hon rör sig. HEnnes gamla skada syntes ju mest på böjt spår. Hon såg otroligt mycket bättre ut nu än i höstas. Men det är inte 100% bra än. så vi får ta det mycket lugnt i några månader till så får vi se då om hon är 100% bra i sitt ben. Men det känns så skönt att det är på  bättringsväg iaf.


 


I eftermiddag ska jag på en föreläsning på isabergsridklubb och hästens hållbarhet och förebygga skador. En gratis föreläsning så man får ju passa på! Sen ska jag jobba inatt också.



Av Jonna Brunnström - 1 januari 2013 12:37

Idag är första dagen på 2013. Kom hem sent från en fantastik fest. Så jag har sovit länge den första dagen på året vaknade 11.30 och snart är det dags för årets första arbetspass. jobbar 14-21.30 idag. tur att jag inte behövde åka upp till stallet nu på fm. men jag ska åka dit efter jobbet och ta in hästarna då den andra tjejej i stallet också jobbar ikväll och slutar lite senare än mig.


  Gott nytt år på er!


  

Ovido - Quiz & Flashcards