Jonna-mylife

Alla inlägg under april 2013

Av Jonna Brunnström - 24 april 2013 15:51

Idag har jag varit ute i stallet och tränat kenny lite, han har fattat grejen med att springa i lina (longeras) nu förstår han när han ska trava och när han ska skritta igen :) Idag tränade jag lite också med en presening, men det var ingenting att gå på den eller bita/smaka på den. Däremot var det lite läskigt att ha den runt kroppen med accepterade det också, han är alldeles för go min lilla grabb. 


 


Jag klippte hans man också, den blev rätt mycket kortare men förhoppningsvis blir den lite tjockare och finare nu.


Jag kan också berätta att äntligen har jag fått ett fast jobb i kommunen, börjar 1 maj på det shemat. Det känns så grymt skönt att ha en fast tjänst. det är så mycket tryggare än att bara gå som timvikarie som jag gjort nu i över 1 år.  


Vi ska också nu på lite mini semester vi åker på lördag till Paris och stannar där till onsdag. Sen dras det igång med nya tjänsten med fullt med jobb igen:) Men ska bli så skönt med ett lite brejk nu när det hänt så mycket med både i hästfronten och jobbfronten..

Av Jonna Brunnström - 22 april 2013 19:53

Idag har min älskade vän och tävlingskamrat fått somna in hemma på gården där mina hästar bor. allt gick lugnt och fint till.   Min kompis/stallägaren fick hålla i socker medan svenk lanbrukstjänt avlivade henne. Ville inte ha det som sista minne av min fina vänn. Det sista jag såg henne var att hon lugnt stod och åt ur sin havrehink..


Tyvärr fick hon avsluta sitt liv efter en lång tids skada som tyvärr in blev bättre med olika behandlingar. Vi hann med några korta ridturer nu dagarna innan vilket känns skönt att ha gjort på henne och även kört henne med rockard någon gång    Allt det som hon tycker är så roligt men kroppen håller inte för någon träning   


Nu kan sockertoppen springa på de gröna ängarna utan smärta i bakbenen och så kommer vi att synas där någon gång.  


Sockertoppen hann med att gå över 1000 tävlings km i distansritt var av 1st godkänd ritt på 120km.



♥  sockertoppen 2002 - 2013 

   


             


Kör bilderna är från i lördags 

Skapa flashcards