Jonna-mylife

Alla inlägg under mars 2013

Av Jonna Brunnström - 27 mars 2013 13:28

I förra veckan var jag tillbaka på veterinär kliniken i vaggeryd med socker på återbesök för att se om operation + lång vila har gett resultat. Men tyvärr fick vi tråkiga besked. socker är frotfarande 1 grads hälta vb på böjt spår och böjprov. Så nu har jag gett upp hoppet på att hon någonsin bli bra i sitt ben. Hon har nu vilat i 7 månader och bara gått i hagen + någon enstaka promenad. Så snart kommer min älskade socker att springa på de gröna ängarna Men jag tror det blir bäst så för både henne och mig. Kommer sakna henne mycket, så mycket roligt vi har gjort ihop.


Jag vill ju trots allt tävla och träna distans. Jag har saknat träningen sjukt mycket nu när hon varit skadad och jag knappt ridit något alls på dessa månader mer än någon gång då och då på vänners hästar.

Nu blir det nya tag och jag kikar lite på foderhäst som jag kan tävla o träna distans på tills lilla kenny vuxit till sig och han kan komma ut på tävlingsbanorna.



Min fin fina Socker       

     

Av Jonna Brunnström - 18 mars 2013 12:36

Då har jag kommit hem från min minisemester i fjällen. Vi var 8 vänner som begav oss i torsdags upp till sälen området och närmare bestämt hundfjället. Vi var där vid 15-16 på torsdageftermiddagen, vi checkade in i våran stuga och gjorde oss hemmastadda där, Jag och min sambo + en till vän till oss gick ner för att hyra slalom skidor, det var bara vi som inte hade egna med oss. Tog en jäkla tid, det var lång kö innan vi fick hjälp. Skönt att fixa det dagen innan vi skulle börja åka så kunde vi börja åka så fort liftarna öppnade på fredagen.


På Fredagen vaknade alla tidigt 6.00-6.30 vi tog det lugnt och åt frukost tillsammans. Strax innan 9.00 gick vi ner till skisbackarna, liftarna öpnnade 9.00 Jag hann åka 2 åk innande min skidlektion började. Jag bokade nämligen en skidlektion eftersom det bara är andra gången jag åker och ville lära mig grunderna lite bättre. så 10.15 hade jag min lektion. Hon tyckte jag var duktigt och det gick jätte bra. Jag blev mer peppad och så fortsatte dagen med skidåkning.

Vid 15.00 avslutade vi skidåkningen för dagen och gick på afterski som var 15-17.

Lite dricka och dans i pjäxor och en massa trevligt prat. Drog vi sedan tillbaka till stugan.

På kvällen åkte vi till ett badhus med relaxav och slappade lite efteråt gjorde vi tacos i stugan.


På lördagen var alla uppe tidigt igen. åt frukost och var i skidbacken igen vid 9-tiden. åkte hela dagen med lite paus med lunch mitt på dagen på i toppstugan. Åkte till ca 15.00, när vi kände oss färdiga med skidåkningen lämnade vi tillbaka våran hyrda utrustning och även denna dag åkte vi till badhusets relaxavd. men vi åkte tidigare så vi fick lite mer tid i badhuset denna dag.


På söndagen packade vi ihop alla våra grejor och städade stugan och sen åkte vi hem, vi började hemresan vid ca 8.30 och kom hem vid 17 ca. Det var en riktigt trevlig tripp men lite mör i benen blev man och en hel det träningsverk har jag såhär någon dag senare.


Nu är man tillbaka till verkligheten och vad allt det innebär..





Av Jonna Brunnström - 13 mars 2013 12:33

Idag är det onsdag och jag har jobbat sista passet för denna vecka. Imorgon drar jag med några vänner upp till fjällen och är där över helgen. Det ska bil spännande då jag bara åkt utför en gång i mitt liv. Men kul ska det bli.

Idag blir det en sväng till stallet och fixa lite där och sen ikväll så blir det att packa det sista inför imorgon.

Av Jonna Brunnström - 11 mars 2013 21:28

Denna helg har varit fantastik rolig med distansgala hela helgen :)

Jag och mamma åkte på lördag morgon upp till askersund där galan skulle vara. Det tog oss ca 2,5 timme dit och vi var där 11.30 Gick runt lite i askersund och så åt vi lite lunch innan galan drog i gång kl 13. Det var många bra föreläsningar som det hade ordnat fram. Bla. Mental träning, centrerad ridning hur ryttarens balans påverkar hästen.


På lördag kvällen var det 3 rätters middag. Det var riktigt gott och under middagen var det lite prisutdelningar och underhållning. Riktigt trevligt :)


På söndag åt vi en fantastisk hotell frukost. Kl 8.45 började föreläsningarna igen och vid 13.30 satt vi i bilen igen på väg hem efter en underbar helg i askersund. Jag hade fått mycket nytt att tänka på och blev inspererad och motiverad på olika sett. Det ska bli ett spännande häst år framöver. Vi får se vad det ger!

Av Jonna Brunnström - 5 mars 2013 13:15

Äntligen har det kommit ut ett nytt nummer av swed Endurance :) Alltid lika kul läsning!! Passa på du också att läsa denna fantaskiska nättidning som är helt gratis!! 


http://swedendurance.se/2013sid1.html

Av Jonna Brunnström - 4 mars 2013 12:55

Försökt att blogga tidigare men det har inte gått så mitt långa inlägg försvann


Jag i Torsdags, första gången jag åkte utförs:) 


 

Skapa flashcards