Jonna-mylife

Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Mini Semester

Av Jonna Brunnström - 18 mars 2013 12:36

Då har jag kommit hem från min minisemester i fjällen. Vi var 8 vänner som begav oss i torsdags upp till sälen området och närmare bestämt hundfjället. Vi var där vid 15-16 på torsdageftermiddagen, vi checkade in i våran stuga och gjorde oss hemmastadda där, Jag och min sambo + en till vän till oss gick ner för att hyra slalom skidor, det var bara vi som inte hade egna med oss. Tog en jäkla tid, det var lång kö innan vi fick hjälp. Skönt att fixa det dagen innan vi skulle börja åka så kunde vi börja åka så fort liftarna öppnade på fredagen.


På Fredagen vaknade alla tidigt 6.00-6.30 vi tog det lugnt och åt frukost tillsammans. Strax innan 9.00 gick vi ner till skisbackarna, liftarna öpnnade 9.00 Jag hann åka 2 åk innande min skidlektion började. Jag bokade nämligen en skidlektion eftersom det bara är andra gången jag åker och ville lära mig grunderna lite bättre. så 10.15 hade jag min lektion. Hon tyckte jag var duktigt och det gick jätte bra. Jag blev mer peppad och så fortsatte dagen med skidåkning.

Vid 15.00 avslutade vi skidåkningen för dagen och gick på afterski som var 15-17.

Lite dricka och dans i pjäxor och en massa trevligt prat. Drog vi sedan tillbaka till stugan.

På kvällen åkte vi till ett badhus med relaxav och slappade lite efteråt gjorde vi tacos i stugan.


På lördagen var alla uppe tidigt igen. åt frukost och var i skidbacken igen vid 9-tiden. åkte hela dagen med lite paus med lunch mitt på dagen på i toppstugan. Åkte till ca 15.00, när vi kände oss färdiga med skidåkningen lämnade vi tillbaka våran hyrda utrustning och även denna dag åkte vi till badhusets relaxavd. men vi åkte tidigare så vi fick lite mer tid i badhuset denna dag.


På söndagen packade vi ihop alla våra grejor och städade stugan och sen åkte vi hem, vi började hemresan vid ca 8.30 och kom hem vid 17 ca. Det var en riktigt trevlig tripp men lite mör i benen blev man och en hel det träningsverk har jag såhär någon dag senare.


Nu är man tillbaka till verkligheten och vad allt det innebär..





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Brunnström - 9 december 2014 13:26

Jag har börjat blogga på en annan sajt om det är någon som vill följa mig går det bra att följa mig på http://www.nattstad.se/jonnabrunnstr%C3%B6m nattstad.se kommer snart att byta namn till nouw.com så då hittar ni mig där på Nouw.com/jonnabrunnströ...

Av Jonna Brunnström - 19 oktober 2014 18:26


Idag fyller

Av Jonna Brunnström - 11 oktober 2014 16:36


Veckan som gått har mest bestått av jobb. I torsdags var det dags för kennys andra markarbetsträning i Öreryd. Vi var på stora turbanen och det hade regnat mycket under dagen (ej på kvällen) men paddocken var rejält kladdig/lerig på sina ställen så b...

Rom

Av Jonna Brunnström - 24 september 2014 11:55

Jag har haft en härlig långweekend i Rom. Vi åkte på torsdag morgon till Göteborg Landvetter och tog planet till Italien/Rom. Det tog ca 3timmar att flyga dit så vid lunch tid landade vi i Rom det var rena sommarvärmen där ca 26grader. Under hela vis...

Av Jonna Brunnström - 14 september 2014 08:04

Jag har suttit lite nu i helgen och gjort lite fotocollage på hästar som funnits i mitt liv och finns fortfarande. Det har varit roligt att kolla på gamla bilder men också men också lite ledsamt när man tänker tillbaka på dem som inte finns i livet l...

Ovido - Quiz & Flashcards