Jonna-mylife

Alla inlägg under mars 2014

Av Jonna Brunnström - 26 mars 2014 04:05

Nu har jag anmält Neva till sämsholmsritten, det blir lite mjukstart med en CR 40 km. Ska bli kul att komma ut på tävlingsbanorna igen:) ser fram emot denna tävlingsässong :)

Av Jonna Brunnström - 7 mars 2014 14:58

Igår hade jag en riktigt långdag i stallet, mycket pyssel och ridning på båda hästarna :)

Neva fick ett långpass med mycket galopp i..

Detta visade min gps, egentligen är snitthastigheten lite för lite det är medräknat fram/av skrittning och så hade dem på några vägar lagt stort grus så där gick inte galoppera utan vi fick ta det lite lugnare på vissa ställen.

Kenny red jag också med sällskap av min kompis och hennes häst, vi red ca 20min och så tog vi första traven uppsuttet när vi ändå hade sällskap så det var bara att följa efter :)

Idag fick jag besök av min mamma som nyligen börjat rida på ridskola så nu fick hon testa att rida på Neva :) hon fick skritta på paddocken och en kort sväng ut i skogen. Jätte duktiga var båda två :) snart kan vi rida ut vi två ihop. Kul :)

4/3

Av Jonna Brunnström - 4 mars 2014 04:35

Dagen efter Neva vaccinerades, blev Neva dålig. Hon fick en jätte reaktion på vaccinet. Hon fick ont i kroppen och var så stel att hon knappt kunde gå. Jag blev riktigt orolig, har aldrig sätt en häst vara så stel och vinglig och knappt kunde gå, var i kontakt med veterinärerna men de tyckte att vi skulle avvakta lite, Neva var dålig i 2 dagar innan vi kunde börja se en liten förbättring. Hon fick vila en vecka och är nu helt återställd och börjat träna igen..
Är det någon annan som varit med om något liknande? Man funderar ju hur det blir nästa år hon ska vaccineras igen.. Finns det något annat likvärdigt vaccin man kan använd? Vill ju inte att hon ska bli så här dålig varje år hon får hästinflensa vaccinet...

Kenny har nu gått några gånger med ryttare (mig) i skogen ca 10-15 min och sen har vi promenerat på hemvägen, tycker det är så kul att få börja rida honom lite nu också.. Än så länge har han inte gjort något dumt när jag suttit på honom :)

Presentation


Jag är en hästtokig tjej på 27år som kommer skriva om mitt liv och om min häst Kenny.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards