Jonna-mylife

Alla inlägg under december 2011

Av Jonna Brunnström - 21 december 2011 15:04

JA så kändes det idag.. Det är så vackert med all snö och det vita.. Ser ut som ett riktigt julkort =)

Jag och socker var ute och skrittade i 2h 20min.. Riktigt härligt.. dock blev jag jätte kall om mina fötter    inte kul alls..

Snöade lite innan vi red iväg...

   


Nu ska jag iväg till Lilla kenny och ta hand om honom   

Av Jonna Brunnström - 19 december 2011 15:59

Vilken skön och underbar dag det har varit idag.. Fick sova till 9.00 idag.. Åt lite frukost sen bar det av till stallet.. några milimeter snö på marken och solsken och någon plusgrad.. helt perfekt ridväder =)

Var ute och skrittade socker i 2h 5min.

Nu ska vi iväg på en härlig skritt tur   

     


Under ridturen...


Jag har också grilljerat julskinkan i em och självkart lyssnat lite på julmusik får se om julstämmning infinner sig snart... Dags att lägga sig och försöka sova några timmar innan jag ska jobba natt...

Av Jonna Brunnström - 15 december 2011 15:58

Gud vad dagarna går.. snart bara 1vecka kvar till jul.. Men alla julklappar är snart inköpta.. jag och fredrik ska till värnamo imogron och köpa det sista.. skönt det..


Även om jag har haft ledig dag har det varit fullt upp.. Var och klippte mig kl 09 i morse.

Så här blev resultatet   

   


Sen var kom mamma på lite fm fika.. trevligt.. trevligt.. Därefter bara det av till stallet där socker är, red socker 1 h 40min skritt i regn. inte roligt att det ska regna varje gång vi ska ut och rida..

Hem laga lite mat som jag nu äter.. Ska även försöka slänga ihop lite julgodis em/kväll och även åka upp till kung kenny som är i ett annat stall förtillfället... Hos min vän viktoria som också har en liten fölunge som är lika gammal   Det driver mig till vettat att ha hästarna på olika ställen.. Känner mig stressad över det, tar så mycket tid att åka till olika stall.. så socker kommer att få flytta så småningom. har inte bestämt när än.

Av Jonna Brunnström - 7 december 2011 21:19

Idag har varit en lång och spännande dag... Gick upp tidigt och fixade klart allt i stallet.. Sen åkte Jag till min vän Viktoria som skulle följa med på den långa bilfärden upp till Fjugesta som liggen en bit över askersund vi har ca 25 mil dit...


Så får jag presentera Kung kenny min blivande distanshäst fast han är bara 8 månader nu. Han är korsning mellan arab/varmblod. E: Sokrates ox


(bilden är tagen hos dem i sommar/höst)

 


Kommer mer bilder längre fram när jag tagit några mer.

Av Jonna Brunnström - 6 december 2011 13:54

Nu har första snön kommit och den har legat i 2 dagar nu. Och inte bara det idag har solen lyst så det är såå vackert ute.

Både idag och igår skrittades socker 1,5h


Så här ser det ut hos oss idag   


Bilden blev lite mörk. (solen sken när jag var ute och red)

 



Vårt fina hus (som vi hyr)   

 


Mitt snygga köksfönser och underbar utsikt   

   


Vet ni imorgon kväll kommer fredrik hem efter att ha varit iväg i 9dagar 

Sen händer en annan kul sak imorgon, ben det berättar jag sen... 

Av Jonna Brunnström - 3 december 2011 15:02

Trist lördag som bara regnar och blåser. Fast det gör inte så mycket har ju sovit halva dagen pga att jag jobbat natt och då är det rätt skönt att inte solen lyser för mycket.. Lättare att sova då=)


Itorsdags under dagen var jag och mamma på kekås i ullared. Hittade en massa fint + lite julklappar. Köpte inte så mycket på¨hästavdelningen denna gång behövde inte så mycket. Det blev några grimmor, arnikalinement, MsM preparat till lederna, någon till borste.

Kom hem vid 17.30 då var det bara upp till stallet och göra det nödvändigaste (mocka box + lägga in mat) Sen iväg och träna. kl 18.45 blev det först ett spinningpass efter det kl 20 körde jag ett attleticpass.

Kom hem lite efter 21. gud va trött jag var sen!!


Ifredags var det lite lugnare, klippte socker. det blev mycket mer än jag hade tänkt från början. Men hon tyckte nog det var skönt att bli av med all päls. stod nästan helt still det brukar hon inte göra. hon brukar veva regält med både fram och bakben så det inte alltid är lätt att klippa. Sen skrittade vi ut en sväng. socker var mycket pigg.

Sen på em la jag mig en stund för att försöka sova lite inför nattpasset.


Snart ska jag upp till stallet igen! Det är jag som har stallet denna helgen så det ska mockas och fixa foder till 4 hästar samt ta in dem. tar nog in dem rätt tidigt ikväll eftersom det regnat hela dagen.. inget kul =(

Skapa flashcards