Jonna-mylife

Alla inlägg under februari 2014

Av Jonna Brunnström - 17 februari 2014 21:32

Jag har haft en riktigt skön långhelg och hunnit med mycket..
I torsdag var det dags igen för markarbetsträning för Neva. Det gick riktigt bra och hon var himla taggad på att hoppa de små hindrerna, och fixade galopperna bra, vi har tränat mycket på galopp fattningar att hon ska fatta rätt galopp och hålla den. Vilket har blivit bättre nu ska vi bara jobba upp lite syrka i kroppen så galoppen går att reglera utan att hon ska galloperande i 120..

I fredags så var det Kenny som fick lite uppmärksamhet, hoppade upp på honom och skrittade utmed en grusväg, skrittade kanske 5 min och sen gick vi tillbaka till stallet, han skötte sig utmärkt min pojk. Det är så kul att få börja jobba honom lite mer... :)
Det var ju även alla hjärtans dag <3 så på kvällen blev det god mat och film med min älskade sambo <3
Vi lagade ryggbiff med klyftpotatis och beanessås.. Mums.. Och till efterrätt hade jag gjort vitchokladmouse som jag färgat rosa till dagens ära.. :)

Mycket mysigt var det :)

På lördagen hade jag dressyrlektion med Neva, ibörjan gick det väldigt knagglig men sen gick det bättre. Så dressyrträningen gick okej kan man säga. På kvällen blev det ut och äta med tjejkompisarna.. Mycket trevligt och mycket prat blev det :)

Söndagen blev rätt lugn men Kenny fick ett tömkörningspass i skogen på ca40min, båda blev lite svettiga, eller det kanske var mest regnet som gjorde oss blöta ;)
När jag summerat helgen så har den varit väldigt lyckad...

Idag har förresten Neva fått sin inflensavaccin så nu blir det några dagar lite lugnare för henne..

Av Jonna Brunnström - 8 februari 2014 14:10

Igår kväll var jag och Fredrik iväg med Kenny på GARK ridklubb och löshoppnade. Det var kennys första gång att vara på gark och första gången han löshoppade på "riktigt" vis. Och det gjorde han med bravur. Som högst hoppade han 80-90 cm på sista hindret som var en oxer. :) super stålt att se vad han kan, han har bara gått lite över bommar på marken innan. Han kan lätt hoppa högre än det han hoppade igår, vilket var kul att se..


Fredrik filmade lite också :)


 


Presentation


Jag är en hästtokig tjej på 27år som kommer skriva om mitt liv och om min häst Kenny.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards