Jonna-mylife

Direktlänk till inlägg 14 september 2014

Nostalgi

Av Jonna Brunnström - 14 september 2014 08:04

Jag har suttit lite nu i helgen och gjort lite fotocollage på hästar som funnits i mitt liv och finns fortfarande. Det har varit roligt att kolla på gamla bilder men också men också lite ledsamt när man tänker tillbaka på dem som inte finns i livet längre..
Tänkte jag ska framkalla vissa av bildcollagen så de inte bara ligger kvar på dator.
Dessa hästar har betytt väldigt mycket för mig.

Shangrila var min allra första egna häst hon är född 1994 och kom i min ägo 2000 då hon var 6år och jag 13år. Hon var utlånad ett par vändor under åren jag ägde henne men sålde henne 2011. Och vet tyvärr inte var hon finns idag. Shangrila betydde jättemycket för mig och hjälpte mig igenom de tuffa åren i skolan när jag inte hade så mycket vänner. Saknar henne ibland och hade velat veta om hon fortfarande lever, men tyvärr så de som köpte henne svarar inte på de mejl jag skickat till dem för att se hur hon har det..

Sockertoppen <3
Min stora häst som blev min första distanshäst, hon var ett varmblod som var tränad till trav men som inte travade tillräckligt snabbt och gillade att galoppera. Född 2002 kom till mig 2007 som 5åring. Jag och socker tävlade upp tom 120km i distansritt med placering och vi klarade 1000 tävlingskm tillsammans innan hon skadade sig och tyvärr aldrig kom tillbaka tävlingsmässigt. 2013 på våren fick hon somna in hemma på gården. Socker ville träna och inte vara en hagprydnad men tyvärr klarade inte hennes ben av träningen så hon fick somna in alldeles för tidigt blott 11år gammal. Men jag har många roliga minnen med henne.

Neva

Neva blev ersättaren till socker, henne lånade jag på foder av Kickan Eriksson. Neva född 2008. Hon kom till mig maj 2013. Henne hade jag strax över 1år och tränade och tävlade lite granna. Neva åkte tillbaka till sin ägare i slutet av augusti 2014.

Kenny<3

Kenny köpte jag som en 7månaders föl, Född 2011. Han var tanken att han ska bli min nästa tävlingshäst och bästa kompis, han är helt underbar att ha att göra med och super social. Han är verkligen min <3 vän, är verkligen en speciell häst för mig. Är så glad att jag hittade just honom. Det är kul att kunna forma hästen efter mig och det han kan nu har jag lärt honom :)
Han blev inriden tidigt i våras, och gör bra framsteg hela tiden.
Nu har jag bara Kenny att rida/pyssla med så nu får han all tid av min fritid, och om 1,5år ser ni oss på distansbanorna igen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Brunnström - 9 december 2014 13:26

Jag har börjat blogga på en annan sajt om det är någon som vill följa mig går det bra att följa mig på http://www.nattstad.se/jonnabrunnstr%C3%B6m nattstad.se kommer snart att byta namn till nouw.com så då hittar ni mig där på Nouw.com/jonnabrunnströ...

Av Jonna Brunnström - 19 oktober 2014 18:26


Idag fyller

Av Jonna Brunnström - 11 oktober 2014 16:36


Veckan som gått har mest bestått av jobb. I torsdags var det dags för kennys andra markarbetsträning i Öreryd. Vi var på stora turbanen och det hade regnat mycket under dagen (ej på kvällen) men paddocken var rejält kladdig/lerig på sina ställen så b...

Rom

Av Jonna Brunnström - 24 september 2014 11:55

Jag har haft en härlig långweekend i Rom. Vi åkte på torsdag morgon till Göteborg Landvetter och tog planet till Italien/Rom. Det tog ca 3timmar att flyga dit så vid lunch tid landade vi i Rom det var rena sommarvärmen där ca 26grader. Under hela vis...

Av Jonna Brunnström - 8 september 2014 21:45


Efter att ha jobbat hela helgen så har jag varit ledig idag och då passade jag på att åka iväg till vännen Fia och rida på på långtur tillsammans med henne. Det tar strax över en timme att åka till henne så tyvärr hinner man inte åka så ofta man s...

Skapa flashcards