Jonna-mylife

Alla inlägg under november 2012

Av Jonna Brunnström - 24 november 2012 22:21

Nu är det bara 1 månad kvar till jul, tiden går fort och jag har inte köpt några julklappar än. har försäg inte många att köpa, ska göra några själv. baka lite kakor/godis och ge bort det brukar vara mer uppskattat att ge bort än massa grejor.


Ikväll har vi haft lite vänner hos oss, ätit lite tocos och tittat lite på film   


Snart blir det sängen och go skön sovmorgon i morgonbitti    

Av Jonna Brunnström - 23 november 2012 15:28

Nu har äntligen ett nytt nummer av swed endurance kommit ut! En nättidning om distansridning som är värd att läsa. Caroline pont som gör tidningen är så otroligt duktig och engagerad så att vi distansryttare har en egen tidning att hitta inspertion ifrån   


http://www.swedendurance.se/2012nr4index.html

 


Av Jonna Brunnström - 22 november 2012 21:19

Tömkörde socker nu ikväll. Gud va kul det var och det tyckte även socker. Så nu ska vi göra det här några gånger i veckan som igångsättning. tömkör enbart 15-20 min. 

Socker får fortsätta att gå i lite mindre hage ett tag till.


 

Av Jonna Brunnström - 19 november 2012 11:14

Denna helg spenderades i göteborg. Åkte från Gnosjö kl 13 på fredagen. vi var 8 vänner som åkte i vår 9 sittsiga bil/buss som ivanliga fall amvänds av fredrik som rally/service buss. Vi kom lagom till göteborg när det var rusningstrafik strax innan 16. så det var långa köer men med en duktig chafför som precis tagit lastbils kort gick det kanon och vi kom fram till vårt hotell scandic Crown. Vi fixade oss iordning lite innan det bar av till fots till scamdinavium där det väntades konsert av sabaton. Vi kom lagom till första förbandet, det var 3 förband innan Sabaton beträdde senen. Det var en grymt häftig konsert.


 


Ett klipp från konerten i scandinavium med sabaton, det var 6000 pers i publiken



Efter konserten var vi rätt trötta så vi tog taxi tillbaka till hotellet och tog en drink där innan vi gick och la oss.

På lördagen åt vi en jätte härlig hotell frukost sen gick vi ner till nordstan och kikade i affärer och shoppade lite, och drack några öl på barerna också. framåt eftermiddagen gick vi tillbaka till hotellet och gick upp på relaxen där och bubblade lite bubbelpool   


På lördagkvällen betämde några av oss att gå ut och äta och gå på pubben en stund, vi var 4 st. Vi hittade ett trevligt ställe där vi åt och drack några öl/drinkar på de hade en bra trubbadur som spelade där.

Försökte få till någon bra bild på mig och fredrik där men det gick sådär. Den här tyckte jag blev bäst!   


 


På söndagen åt vi hotellfrukosten sen packade vi ihop oss och åkte hem efter en super trevlig helg!

Kom hem rätt tidigt på söndagen runt 14 men vi tog det mest lugnt under söndags efermiddagen/kväll, vi var rätt trötta då. Men nu har ny vecka börjat och nya utmaningar väntar!!   

Av Jonna Brunnström - 12 november 2012 10:27

Det har varit en helt underbar helg. Lördagen tillbringades mest i stallet. >Jag hade alla pass i stallet det vill säga både in och utsläpp och mockning med frodringar. Så det tog hela fm. promenerade lite med socker innan hon fick gå ut i sin lilla hage. Sen passade jag på att rida min kompis häst arramis en runda på ca 7km tog ungefär 1timme. Min kompis hade ändå inte tid att motionera arramis i lördags då hon jobbade och sen skulle iväg på kvällen. Det är så kul att ha någon häst att rida på någon gång i veckan. Får se vilken dag den här veckan som jag rider arramis.

På lördag kvällen åkte vi ett gäng kompisar till värnamo och bowlade discobowling och åt på resturang innan. Grymt kul var det, det var säkert 1årsen jag bowlade senast.


I söndags eller igår kan ju säga, så tog vi sovmorgon och tog det lite lugnt på fm, jag åkte ju upp en liten runda till stallet och gick en promenad med socker. sen åt vi farsdags middag hos mina svärföräldrar super gott var det. Ingela min svärmor hon är så ortoligt duktig på att laga mat, blir alltid så gott!

På söndag eftermiddagen så tränade jag och fredrik kellelbellspass. Dett känner jag av nu, med träningsverk i rygg och axlar. Så det har varit en helt underbar helg. 


Som ni förstår kommer denna blogg ändra sin karraktär främöver då jag inte kommer tävla aktivt i distansridning på ett bra tag framöver pga skadad häst och annat framöver. Så denna blogg kommer handla hur mitt liv ser ut med hästarna och lite annat!!


Nu ser vi framåt med en ny spännande vecka!! Längtar till helgen då vi ska till GBG hela helgen. kul kul...   

Av Jonna Brunnström - 5 november 2012 11:42

Då var den här jobbhelgen över, det blev en lång helg jobbat 2,5 dygn med sovande jour några timmar på natten. Så nu är jag lite trött efter det. direkt efter jobbet slutade 8.00 idag så åkte jag till min mamma fick lite massage/laser behandling av henne och är nu väldigt mörbultad i kroppen efter det. Nu ska jag ta det lugnt några timmar innan jag ska åka till stallet och mysa med hästarna. Ska rida min väns häst arramis en runda också kan vara skönt att komma ut i skogen en stund.

Skapa flashcards