Jonna-mylife

Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Jonna Brunnström - 23 juni 2013 17:46

Jag gick av min jobbnatt på fredagen (midsommarafton) men sen har jag varit ledig hela helgen. Det har varit en riktig bra helg.

på midsommaraftons kväll var vi hos lite vänner och hade det trevligt mellan regnskurarna som tur var hade de ställt upp partytält.

På lördagen hade jag riktigt låång sovmorgon :) skönt var det.. Sen underdagen hjälpte jag fredrik med hans rallybil, jag målade buren/störtbågen röd, samma färg som bilen. Bågen var silvergrå från början. Blev riktigt läckert. tyvärr har jag ingen bild på det. Medan jag målade så svettsade fredrik ny tröskel på rallybilen. De hade kört in i en stor sten på sidan för någon helg sen. Hade förstört tröskel och dörren på förarsidan.


På em/kväll var jag ute på en lång skritt runda med Neva på ca 2 timmar, la in någon kort trav på en bra grusväg men mest skritt. Passade på efter alla regnskurar som var på dagen, vi hade uppehåll hela rundan:) Tycker om att rida efter att det regnat för då slipper man alla jobbiga insekter.


Idag har jag mest slappat.

Fast Kenny fick lite ompyssling med borstning och en promenad med sadel på, det var första gången han hade sadel på sig, men det var inga problem alls, han har ju haft iof tömkörningsgjord på sig innan.

 

(han är lite svår att fota, följer efter mig, så det blev några närbilder)


Plockade lite smultorn som fanns vid vårat garage till em fikat.. mums..

 


Ovido - Quiz & Flashcards